Het is natuurlijk per persoon nogal verschillend hoe je het liefst werkt. De een maakt lijstjes en houdt alles heel strak bij, de ander heeft zijn eigen georganiseerde chaos. Met dit hoofdstuk willen we je het belang duidelijk maken van structuur in je werk. En tevens wat tips & tricks meegeven waardoor je het overzicht kunt houden in de drukte.
Marktonderzoekstrajecten
Bij marktonderzoek werk je vaak aan meerdere projecten tegelijk met verschillende deadlines. Een goede planning is daarom van groot belang om overzicht te houden. Waar krijg je allemaal mee te maken als marktonderzoeker?
Mail structureren
De meeste communicatie verloopt doorgaans via de mail. Daarom een paar praktische tips voor het gebruik van de mail:
Uren schrijven
Uren schrijven hoort (helaas?) ook bij marktonderzoek. Waarom is dit noodzakelijk en hoe kan je dit het beste aanpakken?
Schat per onderdeel in hoeveel tijd je kwijt zult zijn aan elk onderdeel van het project. Ga hierbij uit van een ad-hoc (eenmalig) project met een standaard vragenlijst met 15 vragen. Let op: dit is een oefening en is vooral bedoeld om je na te laten denken over hoeveel tijd bepaalde zaken kosten. Kopieer de volgende onderdelen en voeg dan de verwachte tijden er aan toe en upload deze als PDF onderaan deze les.