Het schrijven van een goed voorstel is iets waar je als het goed is gaandeweg steeds beter in wordt. Hoe vaker je ze schrijft, des te meer je leert over wat wel of niet werkt.
Er zijn verschillende manieren om je voorstel te maken / in te dienen. De keuze wordt soms door je opdrachtgever bepaald die daar in bepaalde gevallen wensen of richtlijnen voor heeft. Soms wordt het aan jou gelaten in welke vorm jij je voorstel maakt. Meestal worden voorstellen in Word of PowerPoint gemaakt. Wat zou jij kiezen in welke situatie?
De inhoudelijke invulling van jouw voorstel is natuurlijk enorm belangrijk. Maar hoe zorg je er nu voor dat je hier exact de informatie in deelt die de klant graag terugziet?
Dan nog een kort overzicht met een aantal zaken die je wél of die je juist niet moet doen. Op basis van voorbeelden die we in de praktijk vaak tegenkomen.
Jij mag een voorstel uitbrengen voor een onderzoek. De klantbriefing vind je onder “materialen” bovenin deze les. Het daadwerkelijke voorstel hoef je niet te schrijven, maar beantwoord de volgende vragen:
Werk dit uit en upload de opdracht als PDF.