Als onderzoeker bij en marktonderzoeksbureau heb je te maken met vele verschillende klanten. Voor klanten is het van belang dat ze weten dat je hun uitdagingen goed snapt. Zodat je in het onderzoekstraject een zo goed mogelijke sparringpartner bent.
Het is belangrijk om zo veel mogelijk relevante kennis over je klant te hebben. En die komt in elke fase van het traject van pas. Dus wees daarom voor het eerste contact met je klant voldoende voorbereid:
Naast het opdoen van relevante kennis over de organisatie en jouw contactpersoon, is het belangrijk dat je jouw contactpersoon begrijpt. Want waar de ene contactpersoon het bijvoorbeeld prettig vindt om dagelijks contact te hebben, vindt de ander dat weer enorm vervelend. En waar de één geïnteresseerd is over alle details uit het onderzoek, wil de ander juist alleen weer resultaten op hoofdlijnen. Hoe weet je nu wat per situatie de beste benadering is?
Bij deze les horen 2 opdrachten waar we je de input van gaan toesturen. Dus stuur even een mailtje naar ons als je hier bent. De eerste is een zelftest om te zien welk DISC-profiel het sterkst op jou van toepassing is. Wat zijn jouw belangrijkste sterktes en wat zijn je valkuilen? En hoe moet je hier in een werksituatie mee om gaan?
In de tweede opdracht sturen we je een paar onderzoeksresultaten toe, waarvan we willen dat je deze op 2 manieren rapporteert. Eenmaal voor iemand die tot het gele DISC-profiel hoort en eenmaal voor iemand die tot het blauwe DISC-profiel hoort. Hoe geef jij de resultaten per segment weer?