0 of 10 Vragen completed
Vragen:
Je hebt de quiz al eerder voltooid. Daarom kun je hem niet meer opnieuw starten.
Quiz is aan het laden…
Je moet inloggen of inschrijven om de quiz te starten.
U moet eerst het volgende invullen:
0 of 10 Vragen answered correctly
Uw tijd:
De tijd is verstreken
Je hebt 0 van 0 punt(en), (0) behaald
Behaalde punt(en): 0 of 0, (0)
0 Verslag(en) in afwachting (mogelijke punt(en): 0)
Welke omschrijving past bij welke wet?
Double Jeopardy
|
|
Pareto Law
|
|
Natural Monopoly Law
|
|
Law of buyer moderation / regression to the mean
|
|
User bases seldom vary
|
|
Usage drives attitudes
|
|
Attitudes and brand beliefs reflect behavioural loyalty
|
|
Duplication of purchase law
|
|
Waarom adviseert Byron Sharp dat je op penetratie (aantrekken nieuwe klanten) moet richten en niet op loyaliteit? Meerdere antwoorden mogelijk
Pareto Law gaat uit van de 80-20 regel. Vertaald naar marketing geldt daarbij dat 80% van je aankopen afkomstig is van 20% van je klanten. In How Brands Grow lees je dat die verhouding niet klopt. Welke verhouding is juist?
Als je 20% trouwste klanten goed is voor 50-60% van je aankopen, waarom moet jij je als merk dan toch niet richten op die 20% maar op die overige 80% “light buyers”? Meerdere antwoorden mogelijk
De Natural Monopoly Law toont aan dat merken met een groter marktaandeel verhoudingsgewijs meer ‘light category buyers’ aantrekken dan merken met een kleiner marktaandeel. Waar heeft dit vooral mee te maken?
Iemand die het ene jaar een gemiddelde koper van een bepaald biermerk was en het jaar daarop een heavy buyer: wat is de meest waarschijnlijke verklaring?
Stel Andrélon wil een nieuwe anti-roos shampoo op de markt brengen. En ze willen weten welke doelgroep ze daarmee zullen bereiken. Wat kunnen ze voorafgaand doen om daar zicht op te krijgen?
Wat geeft het meest zuiverere beeld bij imago-onderzoek binnen een categorie?
Hoe kiezen consumenten meestal hun merk bij een volgende aankoop?
Bij de Duplication of purchase law zie je dat merken in een categorie veruit de meeste klanten delen met de marktleider en dat de verhoudingen waarin je klanten met andere merken deelt, in verhouding liggen met het betreffende marktaandeel. Soms komt het voor dat bepaalde merken relatief veel overlap hebben. Waar kan dat mee te maken hebben? Meerdere antwoorden mogelijk